יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

" כל הכבוד לאבא" אור סימוניץ

מאפיינים

"כל הכבוד לאבא" מאת פרץ בנאי

"אבא" שלומי שבת

נושא השיר

בבית של האב ובנו יש מצב קשה, מחסור באוכל לפעמים ועוני, ולמרות כל זה האב נותן לבן השכלה, ואומר לו לקרוא וללמוד, מדובר בכך שהבן מודה לאבא על כל אשר נתן לו, על שנתן לו השכלה כל הזמן.

האבא אוהב את בנו, מטפחו והבן אותו. האבא מגדל אותו, לוקח אותו ללמוד ונהנה משירת הבן. אך עם הזמן הבן גדל והם עוברים בתים ומתרחקים זה מזה, עד למצב בו לא מדברים

מערכת היחסים בין האב לבנו

יש מערכת יחסית מיוחדת, האב אוהב את בנו, ורוצה שתהיה לו השכלה. הבן מודה לו, על ההשכלה הניתנת כל הזמן

מערכת היחסים בהתחלה טובה, הבן אוהב את האב וכך גם ההפך. האבא אוהב מאוד את הבן, מאושר משירתו, ויש להם מערכת יחסים קרובה, אך עם הזמן מערכת היחסית משתבשת לאט לאט ולבסוף נהרסת ומגיעה למצב בו אינם מדברים, לבסוף הבן רוצה לחזור למערכת היחסים הקודמת

מאפייני האב

האבא עני, אך רוצה בהשכלתו של הבן ושם את זה בראש העדיפויות מעל האוכל, כך שנובע מכך שהוא חכם, כי רוצה בראשית הכל שילמד ויהיה בעל השכלה, ומוכן לוותר על אוכל בשביל זה.

האבא מאושר, משירתו ומאושר בכללי בחייו, שמח ושלו כל הזמן. האב דומה לבן במובנים רבים ושונה מהבן במובנים רבים

תרומת האב לבנו

האבא מטפח אותו במה שיכול- כאן זה הלמידה וההשכלה. בזכותו הבן מקבל השכלה ובעל ידע, ומבין כי כסף זה לא הכל וגם אוכל לא, ואפשר לחיות במצבים קשים. בזכותו הבן בעל השכלה כיום.

האבא מטפח את הבן, מגדלו, תומך בשירתו של הבן ונהנה מכך אפילו, ובזכותו הבן מי שהוא היום. נותן לו אפילו ביטחון וגורם לו להבין את האושר.

WORK
והמשפט: כל הכבוד לאבא, שנתן לי ערכים, והפך אותי למי שאני כיום, למרות שהיה קשה לנו והיו בעוני וללא אוכל כמעט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה