יום ראשון, 6 בנובמבר 2011

עבודה בספרות קארין בר-לב ורז אמסלם

1. כל הכבוד לאבא שלא חסך מזון, מחסה, השכלה ותרבות.

קטגוריה

"כל הכבוד לאבא"

מאת פרץ בנאי

"אבא"

מאת דורון מדלי בביצועו של שלומי שבת

נושא השיר

השיר כתוב מנקודת מבטו של הבן הוא מביע הערכה ומוקיר תודה לאב על כך שגרם לו לרצות ללמוד ולהשכיל ועל כך שלא חסך ממנו ספרים גם במחסור וברעב.

השיר כתוב מנקודת מבטו של הבן והוא מתאר את מערכת יחסים עם אביו שבנויה על עליות ומורדות, הבן מנסה להתחבר לאביו, אך ללא הצלחה הוא מגלה את רצונותיו מאוחר מידי ומביע חרטה רבה על כך שפספס הזדמנות לקשר עם אביו.

מערכת היחסים בין האב לבין

מערכת היחסים מיוחדת מאוד, הבן מעריך את הרצון של אביו לגרום לו ללמוד ולהשכיל למרות מהמחסור והרעב שנתון במשפחתם הוא מבין ומעריך . הוא לא חוסך מבנו דבר.

מערכת היחסים בשיר של שלומי שבת היתה קרובה, הכותב והאבא היו מתוארים כקרובים מאוד "זוכר את השבילים לבית הספר" "כשהקשבת איך אני שר עם המבט המאושר". עם השנים מערכת היחסים ביניהם נפגעה אבל כעת שלומי מבקש סליחה ומביע חרטה והוא מביע את רצונו לחזור למערכת יחסים שהייתה ביניהם קודם.

מאפייני האב

האב דואג לילדיו ולא מוכן להחסיר מהם שום דבר במיוחד לא את הטוב שטמון בעולם הקריאה . הוא עושה מאמצים רבים בשביל כל הטוב שילדו זקוק. הלמידה של בנו חשובה לו מעל הכל.

האב קשור לבנו, הוא מעריך אותו ומתרגש משירתו. עם השנים הקשר ביניהם הולך ומדרדר עד שהבן מתבגר ומבקש ממנו סליחה ולחזור ליחסיהם הקודמים. האב מאופיין באהבה שלו לבנו וביחסיהם המיוחדים.

תרומת האב לבנו

האב תרם לבנו את ההשכלה שלו, הוא לימד אותו להעריך את הלימודים ואת מה שיש לו. האב השקיע את כל כספו המועט בשביל לתרום לבנו השכלה ותרבות.

האב מטפח את הדרכים שבהם הבן הולך, הוא משקיע בשירתו ומגלה התעניינות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה